Mesnevinin ilk 18 beyti

Duy Şikayet etmede her an bu ney ,
Anlatır , hep ayrılıklardan

derki feryadım kamışlıktan gelir
duysa her kim gözlerinden kan gelir




ayrılıktan parçalanmış bir yürek
isterim ben derdimi dökmem gerek


kimki aslından ayırmış canını
öyle bekler oyle vuslat anını






ağladım her yerde hep ah eyledim
gördüğüm her kul için dostum dedim

herkesin zannında dost oldum ama
kimse talip olmadı esrarıma

hiç değil feryadıma sırrım uzak
nerde bir göz nerde bir can kulak

aynadır ten can için can ten için
lakin olmaz can gözü her kimsenin

ney sesi tekmil hava oldu ateş
hem yok olsun kimde yoksa bu ateş

aşk ateş olmuş dökülmüş neye
cezbesi aşkın karışmırtır meye

yerden ayrı dostu ney , dost kıldı hem
perdesinden perdemizi yırtıldı hem

kanlı yolda ney sunar hep arzuhal
hem verir mecnunun aşkından misal

ney zehir hem panzehir ah nerede var

sırrı bu aklın bilmez akıl ile
tek kulaktır müşteri ancak dile

gam dolu günler zaman hep aynı hal
gün tamam oldu yalan yanlış hayal

gün geçer yok korkumuz herşey masal
ey temizlik örneği sen gitme kal

kanar herşey tek balık kanmaz sudan
gün uzar rızkın eğer bulmazsan can

olgunun halinden anlar mı ham ?
söz uzar kesmek gerektir vesselam

Sylvia Brown Kehanetler 2005 2100